poniedziałek, 28 grudnia 2015

81. (Kulturalni) ulubieńcy grudnia 2015

FILM

Suburra (2015) - najnowszy film twórcy Gomorry. Przyznam się szczerze, że nie jestem fanką takiego typu kina. Brudny, skorumpowany świat, przekręty, polityka do tego we włoskim wydaniu. ALE film mnie nieźle zaskoczył, nie mogłam się od niego oderwać.

ENG: I must admit that I'm not a fan of this type of movies. Dirty, corrupt world, scams, politics and all this in the Italian edition. BUT this movie surprised me well, I couldn't get away from it.



Wszystko jest iluminacją (2005) - to film, który widziałam już 3 razy i za każdym razem mam te same odczucia. Za każdym razem daję się namówić na tą filmową podróż, w którą rusza główny bohater - Żyd z Ameryki udający się na Ukrainę, aby odnaleźć osobę, która ocaliła jego dziadka w czasie II wojny światowej.

ENG: I've seen this movie already 3 times and every time I have the same feelings. It's story about young Jew from America which traveling to the Ukraine to find the person who saved his grandfather during World War II.



MUZYKA

Aga Zaryan to moje grudniowe odkrycie. Piękne, delikatne utwory, mądre teksty.

ENG: Aga Zaryan is my discovery of December. Beautiful, delicate songs and clever lyrics.



CO JESZCZE?

Wykłady online na: Coursera i Cosmolearning. Które traktuje jako dodatek to moich normalnych zajęć na uczelni. Interesują mnie przede wszystkim przedmioty humanistyczne. Już nawet zapisałam się na kilka (m.in. The Holocaust: The Destruction of European Jewry z Uniwersytetu Kalifornijskiego, Santa Cruz czy The History of Modern Israel - From an Idea to a State z Uniwersytetu w Tel Avivie).Najfajniejsze jest to, że mogę doskonalić swój angielski, jednocześnie ucząc się historii. 

ENG: Online courses on: Coursera and Cosmolearning. I can improve my English and learn about history at the same time. I signed up already on: The Holocaust: The Destruction of European Jewry and The History of Modern Israel - From an Idea to a State.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz