sobota, 28 lutego 2015

40. (Kulturalni) ulubieńcy - luty

Ostatni dzień lutego to pora na podsumowanie. Znajdziecie tutaj zestawienie kulturalnych ulubieńców, czyli wszystko to, co zachwyciło mnie w tym miesiącu.


SERIAL



The 100 - amerykański serial sci-fi emitowany od 19 marca 2014 roku przez stacje The CW. Akcja serialu dzieje się 97 lat po wojnie nuklearnej, która zniszczyła cywilizacje na Ziemi. Ci, którzy ocaleli znaleźli schronienie w kosmosie ... ale nie na zawsze. Dorośli decydują, że wyślą na ziemie statek kosmiczny z 100 młodych ludzi. Teraz oni muszą sprawdzić, czy można ponownie osiedlić się na Ziemi.




To naprawdę jeden z niewielu serialów sci-fi, który mnie zainteresował. Szybko przebrnęłam przez pierwszy sezon, odcinki trzymały w napięciu, a ostatnie epizody były już totalnie epickie. 2 sezon trzyma poziom, śmiem nawet powiedzieć, że jest jeszcze lepszy od poprzedniego.



Co podoba mi się w tym serialu? Przede wszystkim wizja przyszłości, która wg. mnie jest bardzo prawdopodobna. Podobają mi się młodzi bohaterowie, którzy muszą walczyć o przetrwanie. Podoba mi się też psychologiczna strona postaci: człowiek, który od zawsze chce rządzić, czy to światem, czy innymi ludźmi- widać to idealnie na przykładzie tego serialu (Bellamy czy Clark).
Oczywiście, pojawiają się też wątki miłosne. Ale ten serial to raczej dramat niż romans. Więcej tam jest nienawiści, brutalności i strachu.niż miłości.


FILMY

1. Rozkwitające (2013) to gruziński film o dorastaniu i dziewczęcej przyjaźni. Piękny, subtelny i wzruszający. Jeszcze długo będę go mieć w pamięci.



2. '71 (2014) - opowiada o konflikcie północnoirlandzkim widziany z perspektywy samotnego żołnierza. W roli głównej Jack O'Connell. Efektowne ujęcia, ciągła akcja i napięcie. Ogląda się bardzo dobrze.



KSIĄŻKA


Zapach kwiatów kawy Ana Veloso - powieść, dzięki której mogłam przenieść się do XIX -wiecznej Brazylii. Czyta się bardzo dobrze - bo jest to książka pełna namiętności. Daję duży plus pięknym, wyczerpującym opisom miejsc, ludzi i wydarzeń. Kolejny plus za ciekawy wątek głównej bohaterki - Vittorii, a także za ujęcie problematyki niewolnictwa i losów brazylijskich niewolników.




MUZYKA

Sade - to jej piosenki rozbrzmiewały w tym miesiącu. Wracałam to takich utworów jak: No ordinary love czy Love is stronger than pride. Słyszałam je w radiu, nuciłam pod nosem ;)


MIEJSCA

Festiwal Śniegu w Sapporo (Japonia) - imponujące rzeźby ze śniegu i lodu, wystawy, konkursy. To dopiero sztuka!



OSOBA

Jack O'Connell - do niego należy ten miesiąc. Jack zdobył już moje serce rolą Cooka w Skinsach. Od tego czasu śledzę jego karierę i jestem pełna podziwu dla każdego filmu z jego udziałem. Widziałam Niezłomnego i O'Connell dał radę. Oby tak dalej.

CO JESZCZE?

Niesamowite 3 - minutowe wideo BuzzFeedVideo pokazujące ideały kobiecego ciała na przestrzeni wieków. Wow!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz