środa, 17 września 2014

18. TOP 5 Clair de Lune w filmach

Claude Debussy i jego impresjonistyczny utwór Clair de Lune jest bardzo chętnie wykorzystywany w światowej kinematografii. Bo kto nie zna melodii "Światła księżycowego"? Jestem pewna, że gdzieś już to słyszeliście i z czymś Wam się to skojarzy ;) 





Tą niezwykłą, ponadczasową kompozycje doceniają twórcy muzyki filmowej i sięgają po nią dość często - na dzień dzisiejszy Clair de Lune użyto w ponad 50 produkcjach (filmach i serialach). Dla ciekawskich do sprawdzenia, o tutaj: lista

Mój skromny ranking prezentuje 5 filmów, w których - według mnie - Clair de Lune został wykorzystany idealnie do konkretnej sceny. Nie będę zdradzać szczegółów, najlepiej jak sami odkryjecie ten moment.


TOP 5 Clair de Lune w filmach:


5. Zapach zielonej papai (Mùi du du xanh) - 1993






















4. Olbrzym (Giant) - 1956






















3. Obława (La Rafle) - 2010
















2. Pokuta (Atonement) - 2007























1. Ocean's Eleven: Ryzykowna gra - 2001























DOPISEK (15.10.2014)

Do mojego rankingu muszę dodać jeszcze jeden film - bardzo ważny - który swoją premierę miał w tym roku. Chodzi o Miasto 44. Jak dla mnie spokojnie może wbić się na pierwsze miejsce!


1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy post.
    PS. nominowałam Cię do LBA, zapraszam, będzie mi bardzo miło :D

    OdpowiedzUsuń