niedziela, 3 sierpnia 2014

5. Powstanie Warszawskie na ekranie

W związku z 70. rocznicą Powstania Warszawskiego, którą obchodziliśmy w tym tygodniu dzisiejsza Niedziela z dokumentem będzie poświęcona właśnie tej tematyce. 
Filmy, które mam Wam zaproponuje stanowią ważną lekcje historii, naprawdę warto obejrzeć chociaż jeden z nich. 

Powstanie zwykłych ludzi (2004) - niezwykłe historie opowiedziane przez zwykłych ludzi, żyjących jeszcze świadków tamtych wydarzeń. 
Ten film bardzo mnie poruszył.



Bitwa o Warszawę - Powstanie w 44 - film dokumentalny Discovery Channel z 2005 roku.



Powstanie i medycyna - Chcieliśmy żyć (2013) - Powstanie Warszawskie z perspektywy lekarzy, sanitariuszek i rannych.


Zejść na ziemię (2012) - Powstanie Warszawskie z perspektywy niemieckich żołnierzy.
TVP Historia 03 sierpnia o 19:45.


3 komentarze:

  1. Nie widziałam żadnego z tych dokumentów, a to nie świadczy dobrze o mnie, zwłaszcza że uwielbiam historię. Zaraz biorę się więc za oglądanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji obejrzeć żadnego z tych filmów, które dodałaś do postu, ale parę innych zdołałam obejrzeć. Historia powstania jest naprawdę smutna i poruszająca...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bradzo mi sie podoba Twój blog chyba z takim sie jeszcze nie spotkałam ; )
    Dobrze mówisz, i bardzo pouczjaące i wrruszjace filmiki ; )

    Zapraszam do Siebie poczytać i mile widziane będzie Twoja ocena ; *
    http://enoughsimplytobelieve.blogspot.com/
    Miłego dnia życzę; *

    OdpowiedzUsuń