poniedziałek, 25 sierpnia 2014

13. Top 10 - Piosenki o Warszawie

Chyba o żadnym innym polskim mieście nie zaśpiewano tylu piosenek, co o Warszawie. Piosenki o naszej stolicy to wyjątkowe i piękne utwory. W związku z tym przygotowałam ranking 10 najlepszych piosenek o Warszawie.

10. Lady Pank - Stacja Warszawa

"Zniknie Warszawa tak jawa jak sen. Życie to nie zabawa - dobrze to wiem"



9. Olgierd Buczek - Niedzielna Warszawa

"Warszawa już w słońcu się śmieje, ulice wyciąga jak ręce. 
Kasztany zakwitły w alejach, zakwitły kasztany nic więcej ..."




8. Beata Kozidrak - Taka Warszawa

"Nie dogoni mnie, nie dogonię jej, kiedy tak zrywa się nad ranem. 
Czasem budzi mnie, ginę w niej jak cień, w końcu to całkiem duże miasto"




7. Marika - Idziemy w noc

"Lecz oni idą w noc jak w bagno i na końcu. 
Zamiast się kochać z sobą - kochają w Warszawie"




6. Adolf Dymsza -Warszawa da się lubić

"Warszawa da się lubić, tu szczęście można znaleźć, tutaj serce można zgubić"




5. Zofia Mrozowska -Warszawo ma - piosenka z filmu "Zakazane Piosenki"

"Warszawo ma, patrz w oku mym łza bo nie wiem czy jeszcze zobaczę cię jutro ... Warszawo ma"




4. Teresa Tutinas - Jutro Warszawa

"Warszawa przecież jest tam, gdzie była, do niej idziemy"

https://www.youtube.com/watch?v=6qaKBjikBfs


3. Mieczysław Fogg - Piosenka o mojej Warszawie

"Warszawo kochana, Warszawo! Tyś treścią mych marzeń, mych snów. 
Radosnych przechodniów twych lawą, ulicznym rozgwarem i wrzawą"




2. Czesław Niemen- Sen o Warszawie

"Mam tak samo jak Ty. Miasto moje a w nim: najpiękniejszy mój świat, najpiękniejsze dni. 
Zostawiłem tam kolorowe sny"





1. 

"Kocham to miasto, zmęczone jak ja, gdzie Hitler i Stalin zrobili, co swoje, 
gdzie wiosna spalinom oddycha"

Moje pierwsze miejsce należy do Warszawy zespołu T.Love. 
Uwielbiam ten kawałek!




Na szczególne uznanie zasługuję także wzruszające wykonanie tej piosenki przez panią Stanisławę Celińską wraz z Royal String Quartet (wersja z 2012):




Co o tym sądzicie? Którą piosenkę o Warszawie lubicie najbardziej?


1 komentarz:

  1. Nr 2 i 3 najlepsze! :) Fajnie, że zrobiłaś to zestawienie, bo wielu powyższych piosenek nigdy nie słyszałam (wiem, wiem, od razu widać, że nie mieszkam w Warszawie, tylko nad morzem). ;)
    PS Podałam u siebie w komentarzu kilka seriali, które lubię, może się przyda (a może już je znasz?). :) A jakie ty lubisz?

    OdpowiedzUsuń